Åker tåg

Kommentera
Jag ska hem till mina föräldrar. Begravning väntar på fredag och jag tänkte ta mig extra tid med mamma o pappa nu när möjlighet finns så jag blir kvar en vecka. Känns både skönt och taskigt mot familjen. Lillan är hemma med feber och D jobbar stjärten av sig. Men nu är inte det mina problem. Jag ska försöka lämna hemma hemma. 

Sitter på tåget nu, halvvägs till Stockholm. Jag var i god tid till stationen. Väntade i 25 minuter! Lite dumt men hellre det än ont om tid. Sen var det 30 min väntan vid tågbytet i Herrljunga. Kallt. 

Nu sitter jag med mina lurar, nån flöjtmusik av nåt slag. Känns asiatiskt. En kopp te och en kopp kaffe och en lussebulle jag fick med mig. 

Känner mig ganska lugn och tillfreds. Och ingen huvudvärk! 😊

Jag bokar tyst vagn första klass. Lugnast här och färst folk. Blir värre med folket o hastigheten när jag kommer fram. Men det ska nog lösa sig. 

Längtar till ön, mina föräldrar, vattnet, fåglarna och tystnaden.

Kram