Sova och musik

Kommentera
Det är så skönt att gå å lägga sig! Svalt sovrum, sval säng, mörkt och tyst... iallafall när jag sätter på mig lurarna... det är svårt att sova på sidan bara när jag har stora lurar på  mig så jag måste vänja mig vid att ligga på rygg. Är jag perfekt trött kan jag somna utan lurar...
 
Antingen har jag ingenting på i lurarna eller så har jag nåt stillsamt. Det var väldigt länge sen jag lyssnade på digilistan som jag aldrig missade ett program av innan å den spotifylistan snurrade jämt i min telefon. Nu blir det andra tongångar. Meditationsljud, lite spamusik typ, sån där lugn musik, lite orientaliskt, flödande, svepande. Men ska jag sova för natten blir det naturljud helst tex fågelkvitter men helst vågskvalp eller nåt sommarregn. Det överröstar mitt huvudsus.
 
I bilen lyssnar jag helst på den lugna spamusiken eller P4 eller faktisk P1 klassiskt typ... eller ingenting. Tyst och skönt. jag kan inte med vanlig musik och jag kan inte med reklam. så spotify är min vän och nya listor jag uppkommit sen jag kraschade. Det finns jättemycket rolig musik som jag tyckt varit flummig innan. Ja, det kan vara flummigt nu med men det lugnar mitt huvud eller det retar iallafall inte upp huvet på mig.