Jag får inte

2 kommentarer
Känner mig inte så pepp just nu. Det är så mycket jag vill göra men inte får eller kan eller bör...
 
Hund skulle får mig att må bättre, komma ut på ett annat sätt, engagera mig i nåt annat än det jag stångas med. Men både jag o D är allergiska och trots att vi nog skulle klara nån typ av hundras så vill inte han. Och det får jag acceptera. Hund = nej
 
Trädgård - jag vill pula i trädgården. Jag vill göra en "koksträdgård" som kommer vara lättarbetad. Vi har en jättebra plan där D och jag. Det kräver arbete men inte överflöd. Men det kräver arbete, det skapas ju inte av sig själv liksom. Jag tog tom kontakt med en trädgårdsdesigner som skulle kunna ge oss förslag och prisuppgift men D vill göra själv... Jag tror ju inte jag kommer orka gräva ett dike, eller orka sätta en häck för då krävs att gräva runt tomten... jag orkar ju inte ta bort ogräs. Jag orkar ju inte klippa ner tistlarna så nu har de ynglat av sig å det kommer bli ett helvete nästa år!
 
Jag vill snickra lite, det behövs ett plank, det behövs bra vedförvaring, det behövs lite stöd till mina fina björnbär....
 
Vi vill ha lite träd och buskar på vår kala tomt... inget varken jag eller maken orkar med...
 
Och har jag en ledig dag så ska jag tydligen sitta på min rumpa å inget göra.
 
Vilket jävla liv! 
 
När jag inget har att göra sätter jag på en maskin tvätt eller fixar disken... eller plockar undan lite... eller sätter mig med en bok å läser några sidor... eller gör några få sysslor i trädgården som att kasta vissna o torra sommarblommor jag inte orkat göra tidigare. Jag band upp mina fina rosbuskar så de inte ska blåsa sönder mer. Det skulle jag gjort för länge sen... pelargonerna jag tog sticklingar av i våras efter lååååång tids väntan för att jag inte orkade orkar jag nu inte plantera om! Det skulle jag gjort för länge sen!
 
Jag vill pyssla hemma i mitt hem o trädgård för att få det fint. Jag bryr mig inte om vad andra tycker men JAG vill ha det fin för min egen skull. JAG mår bra när jag får göra saker, jag mår bra när det inte är stökigt runt mig. Rent behöver det inte vara men inte stökigt. Stökigt hem, stökigt huvud.
 
Den här utmattningen är inte rolig längre (det har den aldrig varit men ni kanske förstår poängen)
 
Jag har tröttnat! Rejält!
 
På ett år har jag iallafall fått en vilja. Men när jag vill göra nåt av den viljan så orkar jag inte fysiskt eller så får jag inte för det blir så mycket jobb.... eller så bör jag inte, jag är hyfsat smart i huvet att jag fattar att jag kommer må apkasst om jag tar i för mycket... som 15 minuter med häcksaxen.... det ger mig darrningar o skakningar i 2 h! minst :(
 
Jag är tråkigare än tråkigast för jag orkar inte göra roliga saker med familjen. Jo, ibland orkar jag men det är ju max halvdagar sen måste det vilas... jävla skit helvetes skit....
 
Och så är jag inte ens dödssjuk! Jag "mår" ju rätt ok bara jag inte gör nåt... Hallelulja!
 
Vi har 4 borrhål i väggen efter ett skåp vi flyttat på... de hålen skulle behöva spacklas och målas över... ORKA!
 
Och så gnäller jag bara! Min man har ett jobb, ett jobb till och snart ett till... två barn som snart båda är i tonåren. Jippi. Och jag då, en amöba som bara gnäller.
 
 
 
1 Annica:

skriven

<3 <3 <3

2 Annica:

skriven

KRAM