Märkliga drömmar

Kommentera
Jag har ju ett problem med att tankarna lever sitt eget liv i mitt huvud vilket påverkar hela kroppen. Jag fick ett tydligt exempel nu inatt.... drömmen... herregud!
 
Jag minns att det var en lång dröm, säkert flera minuter lång ;) Så är det säkert. Det sägs ju att man drömmer vad är det, 7-8 olika drömmar varje natt.... vad vet jag men...
 
men det är ju sluttampen jag minns. Jag har väskor med mig, troligen ska jag resa nånstans. vart och varför kommer jag inte ihåg. Men jag stannar till hos en gammal kompis som ska öppna restaurang. Han håller på att bygga om där och det är snart klart. Han är i sin tur kompis med, om ni sett arne dahls tv-serie nu, den killen hon boxas med i slutet av avsnitt 2... JAG OCH NAMN!
 
De lämnade iaf, jag var kissnödig och det var eg därför jag stannade till där för att sneaka toan innan min resa, vart jag nu skulle. Han hade byggt en jättemärklig toa i 2 plan. Typ 1kvm eller två och trappa och toa uppe åxå... ytterligare våning upp var en koja eller nåt. Man gick ut på taket iaf och kunde sitta under ett litet tak. Mysigt. Inte toa då utan mer som en koja i skymundan bara. Så jag klättrade upp där (tror jag glömde kissa) och satte mig där uppe. MEN den kojan var nog inte riktigt förankrad för den vajade i vinden. Jag höll på att ramla av flera gånger. Och det gjorde jag ju med tillslut. Jag vaknade då och jag hade så fasansfullt ONT I HUVET! Jag kände pulsen slog snabbt, det kröp i kroppen, susade i huvet... en rejäl stressreaktion! Shit. Klockan var bara fem. Jag gick på toa, drack lite vatten och la mig igen... Låg och försökte andas bort huvudvärken i takt med davids snusningar/snarknigar/visslingar... (gulligt och inte störande men de hördes....) Jag somnade väl ibland iallafall.... Att en dröm får igång fly eller kämpareflexerna är märkligt. Det är som om min kropp inte vet skillnaden och det kan jag väl förstå kanske... eller inte...
 
Nu är kl 10 och jag har inte kommit iväg till jobbet än. Dricker mitt kaffe nu. Får se om huvudvärken ger sig annars blir det en hemmadag. 
 
Märkligt det här med meditation. Jag har nog suttit sammanlagt en timme idag och då är det som om jag bara mår bra, svävar som på moln. Men jag kan ju inte sitta så en hel dag! Eller?