Självkänsla

Kommentera
Jag började lyssna på Mia törnbloms - självkänsla nu! Ohoj. Det här gick rakt in i aha-punkten... Fan... Jag har problem med självkänslan. 

Jag jagar alltid efter "uppmärksamhet" eller mer att jag ska allt visa dem-syndromet typ. Självförtroende har jag. Jag är bra. Jag är bra på det jag gör. Jag kan allt. Idrottsmänniska som alltid fått kämpa mot killarna och fortfarande gör. 

I barndomen var det idrotten. Numer är det på jobbet. Samma jobb för lägre lön. Alltid fått kämpa. För 2 år sen reglerades min lön upp med hjälp av facket så vi skulle få ungefär lika lön. Där kraschade jag sen. 

Jag har alltid kämpat försatt bevisa nåt. Jag vet att jag kan. Men när jag inte får tillbaka. Ja. Det är ett slag i magen. Ständigt dessa slag. Trycka ner. Å samtidigt har jag det ju rätt bra.

Det går ju liksom inte ihop.  Men jag måste sluta bevisa för andra. Jag vet ju. Men hur fan gör man det?

Jag har fått tipset om att ha en riktig psykoterapeut. Inte kbt-kör. 

Jag ska iallafall fortsätta lyssna på Mia. Och försöka sluta kämpa för att bevisa hur bra jag är hela tiden.  Har du nåt tips annars?