Ur spår

Vetskapen om vad som får just mig att må bra

Oförmågan att få mig själv att ta tag i mitt liv

Vad är det som hindrar mig att ta hand om mig?

Att veta och att göra är två skilda ting

Jag har på nåt vis blivit allergisk mot aktivitet. Mot ordet GÖR. PRESTRA. KOM IGEN BA!

Lika allergisk som jag är mot "snabba" rörelser. Typ löpning. Hugga ved. Gå snabbt. Göra saker snabbt. 

Nu har jag en dipp. Jag hatar denna berg o dalbana. Jag vill helst va glad, pigg och frisk. 

Peace!

Ur spår

Allmänt Kommentera
Ur spår

Vetskapen om vad som får just mig att må bra

Oförmågan att få mig själv att ta tag i mitt liv

Vad är det som hindrar mig att ta hand om mig?

Att veta och att göra är två skilda ting

Jag har på nåt vis blivit allergisk mot aktivitet. Mot ordet GÖR. PRESTRA. KOM IGEN BA!

Lika allergisk som jag är mot "snabba" rörelser. Typ löpning. Hugga ved. Gå snabbt. Göra saker snabbt. 

Nu har jag en dipp. Jag hatar denna berg o dalbana. Jag vill helst va glad, pigg och frisk. 

Peace!
Växelvis andning = mumma för huvudet

Såhär gör du:

1) sitt som du vill
2) täpp för höger näsborre med höger tumme. Andas in & ut med vänster borre. Typ 5 min
3) byt borre. Vrid handen & täpp till vänster borre med ring- eller lillfingret (eller hur du vill). Andas in&ut med vänster borre. Lika lång tid. 




4) andas nu växelvis. Täpp för höger borre och andas in. Täpp för höger borte & andas ut. Fem minuter. 
5) byt håll. Täpp till vänster borre och andas in, täpp till höger å andas ut. Fem minuter. 
6) Eldandas i fem minuter. Snabba sniffanden med näsan, använd magen o pumpa andetagen. Ett tips är att om det är svårt att hitta eld-andningen, räck ut tungan å flämta som en hund. Hitta rytmen å övergå sen till näsandningen. Eller kolla youtube 😁

I detta hittar man ett lugn och slappnar av. Huvudvärken ger sig om jag har tur. Annars har jag iallafall fått en bra halvtimme med avslappning. ❤️

Peace!

Växelvis andning

Allmänt Kommentera
Växelvis andning = mumma för huvudet

Såhär gör du:

1) sitt som du vill
2) täpp för höger näsborre med höger tumme. Andas in & ut med vänster borre. Typ 5 min
3) byt borre. Vrid handen & täpp till vänster borre med ring- eller lillfingret (eller hur du vill). Andas in&ut med vänster borre. Lika lång tid. 




4) andas nu växelvis. Täpp för höger borre och andas in. Täpp för höger borte & andas ut. Fem minuter. 
5) byt håll. Täpp till vänster borre och andas in, täpp till höger å andas ut. Fem minuter. 
6) Eldandas i fem minuter. Snabba sniffanden med näsan, använd magen o pumpa andetagen. Ett tips är att om det är svårt att hitta eld-andningen, räck ut tungan å flämta som en hund. Hitta rytmen å övergå sen till näsandningen. Eller kolla youtube 😁

I detta hittar man ett lugn och slappnar av. Huvudvärken ger sig om jag har tur. Annars har jag iallafall fått en bra halvtimme med avslappning. ❤️

Peace!
Barnen har sportlov så vi drog till mina föräldrar. Miljöombyte och träffa kusiner är bra för dem. Jag ska klämma in en begravning också. 

Men just nu ligger jag. Huvudvärk. Jävla huve!

Imorgon ska vi på ettårskalas. Onsdag begravning. Torsdag vila och fredag hemresa. 

Jävla huve. 

Behöver nog sova lite. 

Saker jag irriterar mig på som jag borde skita i:

Alfons-gate
Våld på asylboenden
Politikens olika åtgärder som benämns olika men ska ge samma resultat. 

Jag kanske återkommer om ovan om jag orkar...

Peace

Ledig vecka huvudvärk

Allmänt Kommentera
Barnen har sportlov så vi drog till mina föräldrar. Miljöombyte och träffa kusiner är bra för dem. Jag ska klämma in en begravning också. 

Men just nu ligger jag. Huvudvärk. Jävla huve!

Imorgon ska vi på ettårskalas. Onsdag begravning. Torsdag vila och fredag hemresa. 

Jävla huve. 

Behöver nog sova lite. 

Saker jag irriterar mig på som jag borde skita i:

Alfons-gate
Våld på asylboenden
Politikens olika åtgärder som benämns olika men ska ge samma resultat. 

Jag kanske återkommer om ovan om jag orkar...

Peace