Hälsa, hälsa, sant eller falskt... vad ska man lyssna på?

Kommentera
Hur ska man leva? Alltså... hur ska JAG leva för att må bra? Hur ska jag som individ optimera min egen hälsa? Vad är det som påverkar mig? Mående, media, , läkare, böcker, kändisar, tips och råd... det är ju en hel jävla djungel av tips och råd överallt så man inte vet åt vilket håll man ska vända kappan.
 
Eftersom min egen hälsa är på en skör tråd är det här jag lagt mitt intresse den senaste tiden. Men vad är sant om hälsa? Finns det EN sanning? Jag tror inte det. Jag tror definitivt på att det finns EN enskild sanning för var och en person på jorden. Din sanning är alltså inte min sanning. MIN sanning är inte din sanning. 
 
Jag kommer iallafall fortsätta min resa här på bloggen. Jag kommer inte skriva om sanningar utan om min resa mot bättre mående. Jag har flera områden jag behöver förbättra. Denna veckas inriktning kommer att vara: Promenader. 
 
Jag har semester och denna vecka ska jag börja dagen som jag alltid gör med lite yoga men även en promenad innan frukosten. Fokus ska ligga på promenaden så om jag inte orkar med båda så ska jag gå promenaden. Yogan kan jag ta vid ett senare tillfälle.
 
 Foto: L Molarin juli-16
 
Framöver kommer jag blanda min egen resa med det jag samtidigt lär mig om hälsa. Jag har börjat törsta efter riktig kunskap vad gäller hälsa. Inte sånt man läser eller hör om i media. Militanta tips i sociala medier... jag vill veta vad som är sant och vad som är påhitt. Vem ligger bakom informationen osv... kanske kan jag hjälpa till någonstans och belysa detta... men mitt stora mission är att hjälpa mig själv. Jag i fokus. 
 
Och jag kommer definitivt inrikta mig på sådant som får en utbränd själ att återhämta sig. Vad kan få en trött och skadad hjärna att återhämta sig? 
 
Peace!