Sjuk tidsaxel

Kommentera

Skriver ner min sjuka tidsaxel. Får struktur på historien. Nu får det baskemej bli bättre. JAG ska iallafall förlika mig mer vid nuet. Jag kan inte laga mig. Bara tiden kan. Och hälsosamma vanor. Så de ska jag prioritera nu. Jobbet får komma i andra hand. Jag har ALLTID prioriterat jobbet. ALLTID! Jag gillar mitt jobb, det är inte det. Men jag har fattat nu. Jag ÄR inte mitt jobb. jag kan inte ta hand om alla som behöver hjälp om jag inte tar hand om mig själv först. Detsamma gäller ju familjen. Jag ska ta hand om mig så jag kan ta hand om min familj. Jag vill leva länge. Jag vill vara frisk från sjukdomar. Jag vill ha ork och lust att engagera mig i barn och barnbarn och barnbarnsbarn. Jag vill att mina resterande år ska bli så fina som möjligt. Jag börjar nu.

Peace

Foto: L Molarin juli -16