Det här med sömn

Kommentera
Jag försöker kapa mina sovtimmar. Det går inte. Ok, jag funkar med färre sovtimmar än för 1,5 år sen men inte mer än så... Då sov jag 9-10 timmar per natt och 2-4 timmar på dagen. *Kul liv*

Nu sover jag 8-9 timmar på natten och 0-1 timme på dagen. Om jag ska fungera optimalt dvs göra lite aktiva saker som arbeta, vara social med familj, promenera, orka leva typ... Alltså, orka med vardagsbestyr som tänka ut mat, laga mat nån gång, läsa bok, umgås med familjen, skotta snö, städa lite... Sånt som livet består av... Om jag då ska funka något sånär så kan jag inte ta bort dagsömnen. 

Idag när jag kom hem efter jobbet (borta 8-14), lagar lite lunch (enkel linssoppa) äter den å tittar ikapp på ett avsnitt Farm och ett avsnitt House of Cards. Det kan man tycka är att vila. Jag är dötrött! Jag bara måste få sluta ögonen lite. 

Att sätta sig å meditera hade varit drömmen. Men jag somnar! Såhär på eftermiddagen utan dagsömn funkar inte meditationen. 

Så, jag får väl fortsätta sova på dan helt enkelt. Varför blir detta inte bättre snabbare?

Jag har hört talas om nåt som heter kronisk trötthetssyndrom. Vad är det egentligen? Det ska jag ta reda på. Sen...  Efter tuppluren.