Tiden som gått

Kommentera
Jag har haft lite ledigt. Både härifrån och från jobbet. Varit hemma hos mina föräldrar på påskledigt med barnen.
 
Jag har och har inte haft inlägg att få ut men när jag börjat skriva har det blivit så negativt varje gång. Frustrationen tar ofta över när jag skrivit ett tag. Det har handlat om jobbet, om min ork, om barnens utveckling, om min irritation... mest om mig och mina problem med andra ;)
 
Det är väl en typ av identitetskris som drabbat mig med denna utmattning. Jag börjar inse vad som är bra för mig. Fortfarande orkar jag inte mycket men jag orkar en hel del ändå beroende på vad det är, vad det ger för energi.
 
Jag har fortfarande problem med initiativkraften. Jag VET vad jag mår bra av med att "ta sig i kragen" och göra det är så svårt.
 
En förändring blir det nu iallafall då jag tänker lägga om mina arbetstider lite. Får se om det kan hjälpa något. Nu känns det som om jag bara stampar. Går inte framåt. Får inte mer ork utan måste hushålla med den jag hittills kommit upp i. Det är som en platå som säkerligen kommer mynna ut i uppgång men skulle säkert kunna resultera i nedåtdipp åxå om jag inte passar mig.
 
Tre saker jag är glad och tacksam över:
 
  • Min familj som tar så bra hand om mig
  • Vädret som förhoppningsvis kommer med lite mer sol och värme
  • Min sköna säng
 
 
Foto: L Molarin mars -16