Kost

Kommentera
Jag har i två veckors tid snart undvikit mjölk i alla dess former såsom mjölk, smör, ost... även ägg då jag tydligen reagerat mot äggvita... så det har jag undvikit helt. Citronsyra är inte bra för nån men jag gav nåt utslag på det åxå så det har jag åxå försökt undvika...
 
Jag tror jag lyckats alla dagar faktiskt. Nästan så att citronsyran är värst för den finns i väldigt mycket. Och väldigt mycket kan jag tycka är onödigt. Som i citronsaft. Där är citronsyran tillsatt. Helt ologiskt, eller, ja, den har väl en funktion men... Citronsyran har inget med citron i sig att göra. Det är ett ämne man utvinner ur bla möglad majs... så... nejtack. Man använder den som surhetsreglerande medel. Det ska ju inte vara nåt mögel kvar i den produkt som används i det vi äter å EU godkänner detta så det ska ju inte vara nån fara egentligen.
 
Det finns i jättemycket bara. Idag valde jag bort en glass som för övrigt ska vara gluten, mjölk och äggfri... så är det citronsyra i den... trist. Jag blev utan glass.
 
Men snart blir det lördagsmys med räkmacka och rosé... trevligt värre.
 
tröttheten är bestående. En del dagar har det kännts helt ok att bara vila (läs: inte sova) på dagen. Andra dagar sover jag från att jag kommer hem från jobbet vid 14 till 18 när maken kommer hem. Sen sover jag på natten åxå, inga problem alls. Det är ju nåt som inte stämmer så bra. 
 
nu ska jag försöka mig på en egenvispad majo... wish me luck!
 
peace