Framåt

Kommentera
 
Vad vill jag göra framöver? (lämnat min kontorsanställning för att återhämta mig till 100% och behöver finna en aktivitet för framtiden)
 
När jag pratar med mina yogiska vänner får jag frågan om vad jag VILL göra. Vad brinner jag för? Vi har kanske pratat om vad jag har för framtidsideér, vad jag kan göra, vilka möjligheter det finns till ev utbildning som kan passa. Hur ser samhället ut idag? Vad kan funka? Hur jag kan tjäna pengar helt enkelt.
 
Men åter till frågan jag får från tex mina yogiska vänner. Att hitta det jag vill göra. Vad är det jag mår bra av? Vad är det som gör att det blir varmt i mitt hjärta? Inte tänka med intellektet nu utan med hjärtat.
 
Förutom att det är min man och mina barn som gör det varmt i hjärtat så är det nog yogan som växt sig in i mig. Jag är inte så yogaberest, jag har inte provat på jättemånga yogagenrer men vad gör det när jag troligen redan hittat rätt? Rätt för mig nu iallafall. Något som gör mig nyfiken och varm i hjärtat. Nåt jag verkligen gör för mig själv. Jag känner att det är något som verkligen finns inom mig. Jag skulle vilja vara i den bubblan mer än jag är idag. Jag har ibland skämtsamt sagt att "jag gärna skulle vilja sitta och meditera hela dagarna... men det tjänar man ju inga pengar på......" 
 
Vad pratar jag om då? Kundalini yoga. Kanske har jag verkligen hittat rätt lärare som jag känner kontakt med och ett yogaställe som är sådär rätt. Kanske är det det jag borde spinna lite vidare på? Det som gör mig varm i hjärtat?
 
Jag har nog bara skrapat lite på ytan här. 
 
Från ett liv i 37 år i görandets och strävandets tecken till en framtid i lugn och betraktelsens lov.
 
Filosofiskt? Hell yes :)
 
Peace