Några bra dagar faktiskt

Kommentera
Känns som om jag känner mycket mer nu. Framförallt känner jag ilska rätt ofta. Och det tar krafter... håhåjaja... jag kan bli arg på många saker, saker i hemmet, saker på jobbet, saker jag läser om, ser på fb... mycket om min sjuka... Jag har haft stunder av lycka åxå och då jag är glad, på riktigt... och skrattar! på riktigt... halelulja! Så skönt, och roligt. Nästan som en vanlig människa. Nu är jag mer bara trött. Inte trött och människa utan känslor...
 
Men, jag har haft 2 riktigt bra dagar ni faktiskt. Kors i taket. Dagarna har flutit på. Utan större missöden. Inte utan att känslor gått från ilska till glad men på ett sätt som jag kunnat hantera utan att bli DÖDstrött. Trött har jag varit och sovit dryga timmen på eftermiddagen men en annan känsla.
 
Kanske har att göra med att jag spyr ut mig min ilska åxå. Att jag inte håller den inne.
 
Nu är det helg. Och som vanligt när jag har lite energi eller vad ska man kalla det... kan ju inte säga att jag har den fysiska energin men viljan... drivet... när jag har drivet så skriver jag en lista på vad jag vill göra (och vad som BÖR göras) hemma.
 
Det ska va fint väder i helgen, varmt. Då blir oftast listan uppbyggd av saker man ska göra utomhus. Jag har alltid fixat ute. Iallafall när vi bott i hus. Så nu består helgens lista av lite ogräsrensning, lite planering av nya trädgårdsytan med inköp av virke till pergola, gärna lite rensning och städning av boden inför vintern. Hade varit bra att kunna få in lite cyklar och trädgårdsmöbler och så...
 
Alltså, jag tycker om att pyssla med sånt här. Nu har det legat i träda i 2 år ungefär. Maken har väl gjort det som måste göras men mycket är lagt på is faktiskt.
 
Nu har han gått å dragit på sig förkylning så jag kanske inte får nytta av honom å då blir det nog inte så mycket gjort på listan. Mycket hänger ju på mannen i huset nu för tiden.
 
Foto: L Molarin 2016