prioritera

Kommentera
I ett forum för utmattade hittade jag en prioriteringslista. Hur man ska prioritera livet som utmattad... den lyder som följer:
 
  1. Dig själv
  2. Din familj
  3. En meningsfull fritid
  4. Arbete
 
Min lista ser ut såhär:
 
  1. Arbete
  2. Mig själv
  3. Min familj
  4. Fritid
Eller... jag kanske ska byta plats på nr 2 och 3.....
 
Jag har hela tiden efter återgång till arbetet prioriterat bort saker så jag ska orka jobba på veckodagarna.... det är helger med familjem, det är familjesammankomster, kalas, livet helt enkelt.... Jag ska inte avstå kalas eller en fika på stan till förmån för att jag behöver spara den energin jag har så jag orkar jobba mina 50% som det är i dagsläget... jag orkar ingenting mer än dessa knappa 50%... jag sover resten av dagen.
 
 
Bild:Pixabay
 
 
Någonting är fel.... kanske därför jag inte blir frisk?