Det här med att byta bana...

Kommentera
Jag ska ju ta mig samman och göra något av följande
 
* hitta ett nytt yrke
* hitta en utbildning som matchar det yrket
* hitta en utbildning som jag kan ha nytta av även om jag inte arbetar med det (har fått medel från tidigare arbetsgivare när jag avslutade den tjänsten) 
 
Det svåra är att komma på vad jag vill göra. Jag kan tänka mig arbeta med i stort sett vad som helst... nja, kanske inte... men inom rimliga gränser. Jag kan tänka mig att utbilda mig till det jag ska jobba med om det behövs.
 
Men jag kan även tänka mig att arbeta med i stort sett samma sak som jag gjorde senast. Jag har e bra kompetens inom försäkringsbranschen och kan absolut kunna gå tillbaka dit, eller mer administrativt eller reception... jag kan även tänka mig mer fysiska arbeten som tex lager, trädgård, butiker...
 
Jag känner i vissa tillfällen att den påbörjade resan jag har med livsstilsrådgivare och en ev fortsättning mot stresscoach är intressant och nåt jag ju kan. Men samtidigt... nja... då ramlar vi väl inte på egen firma och där har jag ingen erfarenhet eller kunskap alls. Man lär sig säkert och det är nog inte jättesvårt. Fördelarna är väl att jag kan bestämma över min tid och hur mycket jag ska jobba. Dock är ju behovet efter en lön rätt stor idag.
 
Och innan jag bestämt mig för vad jag ska göra så är det näst intill kaos i mitt huvud. Den har valmöjligheten jag har ställer till det. Hade det bara varit att jag var arbetslös och ska söka jobb är det väl en sak. Men nu har jag ju fått medel till utbildning som jag ju vill utnyttja.
 
Man hade ju kunna studera även utan att ha egna medel. Så egentligen ska jag räkna bort de utbildnigar som man kan studera i sverige på CSN. Jag kan i stort sett välja vad som helst. Dreja, skrivarkurser, yogautbildningar... det finns säkert väldigt många privata utbildningsföretag som har goa grejer... men då kommer nästa tanke... den här med att jag ska vara effektiv och utnyttja tiden till att gå nåt jag kan tjäna pengar på.
 
Alltså, det är ju ett hamsterhjul. Gör si eller gör så, men om jag gör si blir det så och så blir det si.... men hellre si än no... en sak är säker. Jag behöver hitta en utbildning till vadsomhelst egentligen. Och gärna nåt jag kan ha som yrke sen... eller bara nåt att lära för livet i stort... för min skull... men vad i helvete är det då?