Mer om Utmattning i media

Kommentera
Hos Malou härom dagen berättade Cissi Elvin om sin resa. Idag är hon chefredaktör och vd på tidningen Chef. På deras sajt finns jättebra info.
 
 
De har även en specialsida HÄR som tar upp detta väldigt bra.
 
Man får råd om de nya föreskrifterna, man får en inblick i hur arbetsmiljöverket tänker, du kan själv testa dig i stresskolan. Och jag tror inte bara en chef kan ta del av detta, det här gäller alla. 
 
Men alla utomståendes relation till en utbränd är knepig. Det är svårt att sätta sig in i den utbrändes situation. Jag vet, jag har varit där. Jag var så oförstående innan, jag är ju oförstående nu också men jag vet ju hur jag var som människa innan och hur jag är nu. Det här är mer än en ålderskris eller en fas i livet... Det går inte att ta sig mer i kragen än man tidigare gjort. Och när man då som utomstående chef eller kanske partner, äkta make/sambo/pojkvän/flickvän/barn/förälder... det är svårt att fatta innebörden i detta.
 
Foto: L Molarin 2015
 
Peace