Vaccum

Kommentera
Jag har hamnat i ett slags vaccum. Jag bara är. Nånstans mellan då och sen... kanske optimalt att vara här och nu... det känns bra iallafall. Jag är fortfarande trött men efterso jag gått ner i aktivitetsnivå i huvet nu sen 3 veckor så känns det som om jag har mer energi.  Jag använder ju inte huvet lika mycket nu som jag gjorde när jag arbetade. Men även om jag inte gör nåt huvudarbete så håller jag fast vid eftermiddagstuppluren. Det är svårt at klara kvällen på ett bra sätt utan den.
 
Jag håller på vissa rutiner som jag arbetat in som att gå å lägga mig i samma tid varje kväll. Jag går upp samma tid på mornarna vanligtvis. Sover ju fortfarande väldigt mycket, det blir 9h per natt och 1/2 - 1 h på eftermiddagen beroende på dagsform.
 
Yogan gör jag när familjen lämnat huset på mornarna. Sen, när jag ska börja jobba lär jag få gå upp en timme tidigare för den. För yogan kommer jag inte släppa. Idag provade jag på HoliYoga på Yogobe som är nytt där. EN lugn, avstressande yogaform. Värt att testa om du är utbränd eller om du behöver stressa av.
 
Maten... maten maten maten... det är svårt att ändra matvanor. Men maten påverkar SÅ mycket! Denna biten kämpar jag med. Läser till kostrådgivare på kvartsfart och det är en hel del jag lär mig. Det svåra är att det är en sak livsmedelsverket säger och en annan sak som fungerar... men här är det olika för alla och det gäller att vara kritisk och källkritisk. Vem vad och hur säger vem och varför. Och vem har betalat vem för att denna ska säga eller tycka nåt. Jag lär mig grunderna iallafall sen får jag utgå därifrån. Att ha en diplomerad kostrådgivartitel i grunden kan ändå vara bra att ha.
 
Mörkret sänker sig över oss som ett tjockt täcke nu. Det gäller att ljusa upp tillvaron med ljus. Nu ska ljusstakar och stjärnor fram. Ljusslingor i träden och tomtar i alla fönster. Känns bra att vara ledig denna tid och ta tillvara på ljuset när det ändå är framme även om det är småtrist å grått på dagarna... som på bilden nedan tagen i stockholms skärgård förra veckan när jag hälsade på mina föräldrar. 
 
 
 
 
Foto: L Molarin nov -16