Det händer mycket

Kommentera
Jag har haft en paus från den här bloggen. Men som ni läst i de senare inläggen så påbörjar jag något nytt. 

Jag startar eget inom stresshälsa. Jag ser ju ett behov där. Jag vill erbjuda det jag själv saknade när jag inte fick det jag behövde under min sjuktid. Någon som kunde förklara vad som hände i min kropp men också i hjärnan. Hur allt hänger samman. Hur det jag äter och dricker kan stressa kroppen likväl som en ångestfylld situation. Hur mina tankar påverkar hormonreglering i kroppen som i sin tur kan få mensen att utebli. Hur alla aktiviteter oavsett roliga eller tråkiga påverkar stressen i kroppen. Och det här med att stress inte är nåt ovanligt eller farligt. Stressreaktionen är en del av livet. Utan den hande vi varit döda. Faktiskt. 

Men livet går ut på att balansera. Och den här balansgången är jag bättre på idag. Fortfarande efter fyra år måste jag tänka på balansen och lever med en lite tilltufsad hjärna. Men nu iallafall ett smidigare liv än innan. 

Nyfiken? Kolla in StressLindra.se