Senaste boken - utvärdering - Stå fast av Svend Brinkmann

Kommentera
Jag tyckte ju att det lät lite knäppt och lite gammalmodigt med att bromsa den här wellnesskarusellen man är inne i. Utmattad som jag är söker jag ju en ljusning och vill bli som vanligt igen. 
 
Boken går ut på att inte känna efter så mycket. Ju mer man känner efter desto sämre mår man. Och det är ju så jag levt hittills vilket drivit mig in i väggen. 
 
Sen ska man inte tänka positivt jämt. Se det negativa istället. Problem ska uppfattas som "utmaningar" eller sjukdomar eller som jag då är utbränd ska se det "positivt". Hur i helvete kan jag se det positivt? Jag ser INGET positivt i att jag blev utmattad! Så den här punkten förstår jag ;p Och om man tänker mer negativt uppskattar man det mer när det blir bättre än då... fårstår ni?
 
Säg NEJ inte JA. Svälj inte varje förändring med hull och hår medan du försöker se glad ut. "Det är bara programmerade robotar som säger JA" Ligger nåt i  det :p Allt har inte potential att bli bättre. Allt ska kanske inte vara top notch. 
 
 Boken säger även att du ska "hålla tillbaka dina känslor", "Avskeda coachen" men skaffa gärna en vän istället, Läs romaner istället för må-bra-historier av kändisar. 
 
Det var en ibland dråplig bok, helt knäpp men åxå med sina poänger faktiskt. Den ger en perspektiv på de många böcker jag läst om wellness och "hitta-dig-själv-böcker" jag bläddrat i det senast året. 
 
Men nu lämnar jag den här boken. Det är lite svårläst och krånglig i språket ibland. Iallafall för mig. 
 
Peace!