Seglördag

Kommentera
Idag gick vi upp sent. Ingen yoga, mer att alla mina rörelser gick i yogiskt lugn... en stund iallafall :p 
 
Började rota efter julsakerna. Hejdade mig, lämnade det o påbörjade mina lussebullar iatället. Så nu vid 15 ska de bara jäsa och sen in i ugnen.
 
Maken fixar med juleljusen och lagar nu lördagsgrytan...
 
Jag ska inte göra allt hemma. Jag vill heller inte domdera och peka med hela handen om vad jag vill ha gjort... hur ska man göra då? Är det nån som har ett väl fungerande hem där alla i familjen hjälper till... nej inte "hjälper till"... Där alla är delaktiga snarare...?
 
Jag är projektledaren här hemma. Kanske blivit så för att jag är ute i god tid jämt. Jag ligger ju steget före. Jag är ju så jävla bra... typ...
 
Jag föreslår listor. Maken min hatar listor. Och barnen, iallafall en, gör ingenting utan tillsägelse...
 
Jag tror jag behöver gå på listor iallafall för att inte förgås...
 
Tips nån?