Att hålla i rutiner

Kommentera
Det är jävligt svårt. Men jag behöver det... jag tror jag behöver det mer än jag anar... för när allt flyter, när jag har flow... vad beror det på? Jo, jag har tagit hand om mig...
 
Tillexempel
 
När jag går upp och gör ett litet yogapass på morgonen (spelar inte så stor roll VAD jag gör, oftast blir det ett mjukt pass med Adrienne på Youtube eller nåt mjukt på yogobe) Jag kan inte säga att jag mår skit efter det. Allt från 5 minuter till 30 minuter är vanligast...
 
Sovtid eller vara vilatid... Någonstans efter lunch (mellan 12-15) så behöver jag en timmes mörker, tystnad eller med behagliga ljud i mina lurar. Svalt, tyst, tungt... De fyra senaste dagarna har jag haft svårt att somna på dagen, men jag ligger kvar ändå. Jag måste iallafall stänga ner och göra en omstart typ. Sen har jag iallafall somnat och kanske sovit 20 minuter iallafall. Och det är bra :) Mitt huvud behöver vila.
 
Promenader. Det blir inte många och inte långa sådana. Men jag behöver dem. Just nu tackar jag PokemonGo, det har hjälpt mig lite på traven. Familjen drar lite nu också i och med Pokemon. Annars är det jag själv som varit den där som promenerat frivilligt innan jag blev sjuk. Innan pokemon har jag inte haft nån som dragit i mig. Och jag har inte orkat vare sig tjata på mig själv eller gå... inte ens ett varv runt huset ibland... bedrövligt.
 
Det är tre byggstenar jag MÅSTE hålla på.
 
Yoga
 
Sova
 
Promenera
 
Till detta bör jag lägga in att äta oftare. Bör som i jag mår bättre när jag gör det men det är inget BORDE som jag prioriterar. Det är nästa steg. Just nu är jag för ofokus så jag måste upprätthålla mina tre viktigaste först.
 
Foto: L Molarin -aug2016
 
Idag har jag betat av de två första byggstenarna... nu ska jag ta den tredje. Tillsammans med maken och lillan och PokemonGona.....
 
Peace!