En bra dag

Kommentera
Så, idag har varit en finfin dag.. Sov till åtta, så skönt! Sen yoga i 45 minuter för halschakrat. Lugnt å skönt men lite jobbigt med. 45 minuter är länge, även om det är lugn yoga.
 
Sen testade jag en ny frukost eftersom jag inte hade nåt gott bröd hemma och jag kände faktiskt inte för gröt idag med. Såg en video på fb häromdagen där man skivade sötpotatis i 1 cm tjocka skivor. Ner i brödrosten i fem minuter typ. På med jordnötsmör, skivat äpple och lite honung... klart! Första tuggan var märklig men ju fler tuggor desto mer smaker... rätt som det var var de slut! Nästan en hel sötpotatis allsåt. Helgott! Till det dagens kaffedos.
 
Sen tog jag mig ut till Vänga mosse och gick en sväng där. Det är hela underbart skönt. Och vädret! Kan inte klaga på nåt faktiskt. Jo, kanske min balans! Att gå på en spång och försöka se sig omkring på den fina naturen... haha... jag trampade utanför flera gånger, i mitt huvud... det hände ju inte men jag tappade balansen flera gånger. Huvet är liksom inte med riktigt. Huvud, ögon, kropp... det är jobbigt att hålla reda på allt
 
 
 
Sen hem, laga lunch, sova och lite trädgårdsplock... en riktigt bra dag... :)
 
 
Jag har en lite tryckande känsla i huvet. Hade ett möte med chef på jobbet igår som tog en massa kraft. Jag har en snäll chef det är inte det. Men det tar på krafterna att engagera sig. Att engagera sig i sig själv är svårt åxå. Jag är så trött nu. Jag kraschade innan semestern igen och halva semestern gick åt till att sova. Att nu då erkänna för sig själv först att jag inte blivit bättre på ett halvår. Kanske tom sämre än i november förra året... det är hårt. Att sen sitta öga mot öga med sin chef och säga detta högt. Det är ytterligare ett nederlag. 
 
Men, jag ska inte se det som nederlag. Jag får vara stolt över att jag kan prata om mig själv med andra och inte bara hålla käft. Jag vill för mycket bara. Jag vill göra mig bäst igen.
 
Peace!