Arbetsmiljöverket

Kommentera
Jag har snöat in lite på det här med arbetsmiljö. Kanske för att det är mycket tankar om det på mitt jobb just nu(kontorsarbete). Iallafall jag och lite kollegor som jobbar "på golvet" eller "i skarpt läge" vill ju gärna få rätt förutsättningar när företaget ska flytta till nytt.
 
Det jag funderar på är om vi denna gång ska få vara med i planeringen. Förra gången(för 8 år sen) blev vi överkörda totalt och otaliga ombyggnader och "rädda situationen-åtgärder" har gjorts med smärre förbättringar. Då var det viktigast att det blev snyggt. Att det fungerade att arbeta i prioriterades ner.
 
Hur ser de nya arbetsmiljöreglerna ut som det pratas om idag? Och de som nu projekterar det nya kontoret, tänker de på detta? De kan man hitta här tillsammans med en massa annat matnyttigt: ARBETSMILJÖVERKET  Den sidan var intressant att titta igenom faktiskt... en helt ny värld nästan. Även de har en informationsfilm som träffar. 
 
 
 
Tänker de på HUR vi arbetar?
Tänker de på att alla funktioner inte fungerar på samma sätt?
Tänker de på att alla individer har olika behov? Tänker de på att precis klara de lagar å regler som finns eller tänker de på oss som jobbar där också?
 
Hur ska det fungera för MIG? Som redan är utbränd? Jag klarar inte ljud, jag klarar inte störningsmoment, press, stress. Visst, jag är ju sjuk... och jag blir bättre... men jag kommer inte vara 100% bra när vi flyttar och jag kommer aldrig vara 100% av det jag var. Och jag vill inte ramla dit igen.
 
Det är mycket som snurrar i mitt huvud fast jag VET att jag egentligen inte borde tänka på det här.
 
Men erfarenhetsmässigt vill man ju få allt så rätt som möjligt från början. Men erfarenhetsmässigt känner jag även att det inte kommer vara nån som lyssnar... de som bestämmer sitter för högt upp å hör å ser inte.
 
Huvudsaken det är snyggaste huset i stan. Huvudsaken att allt ser snyggt ut. Snyggt paket med spillror i. Spillror som mig...
 
Många tankar. Lite ro. Hur gör jag för att inte tänka på sånt här? Alltså, det går ju inte!
 
Peace