Ny dag

Kommentera
Idag tänkte jag skriva av mig när jag inte är trött å gnällig 
 
Idag är jag glad (just nu iaf) och varför det då? Y O G A ... En envis jävel som jag är så har jag envisat mig fram till en vana med yoga på morgonen. Jag går upp 6:30 (med vissa mänskliga undantag medger jag) .... jag går upp, tar med min dator å sätter mig på min yogamatta... Sen tar jag det därifrån. 
 
Oftast är jag väääääldigt trött å seg så det blir en snäll morgonyoga a la Adrienne på yoitube eller så blir det ett kundalinipass på yogobe. Oavsett så får jag lite energi och framförallt glädje och frid i sinnet kan man säga. 
 
Sen försöker jag bära detta med mig. Ibland räcker energin å friden i 3 minuter, ibland längre. Någon gång har jag känt av det en hel dag men då var det helg å ledigt... vanligtvis försvinner friden tyvärr alltför tidigt.
 
Grejen är väl att fylla på under dagen. Jag ska lära mig det...