Jag var inte frisk i onsdags

Kommentera
Nej, det var tyvärr inte så att jag vaknade i onsdags, dagen efter att fk dragit in min sjukpenning, och var frisk. 
 
Jag orkar inte bråka mer. Jag orkar inte kämpa för att vara kvar längre tid på jobbet och försöka ta bort mina eftermiddagstupplurar. Jag kan inte dra ner på min sömn så länge jag behöver prestera på dagen. Och prestera för mig betyder använda huvudet. Mitt batteri i huvudet klarar inte mer än att vara lagom aktiv i ca 4-5h sen behöver jag laddas. Det är ett konstaterande. Så funkar jag nu och det har jag lärt mig. Jag kan inte dra ut mer ur batteriet och tro att jag kommer klara mig utan laddning sen... det har jag provat på flera gånger.
 
Hur mycket jag än kan intala batteriet att det ändå ska hålla så gör det ju inte det. Prova med din mobiltelefon. När batteriprocenten är nere på 5% kan du inte säga till den att ignorera det och fortsätta köra på som om du skulle haft 50%. Alltså, det går ju inte.
 
Jag tänker inte tvinga mitt huvudbatteri att arbeta mer än det klarar av. Jag tänker inte dra in på laddningstillfällena. Jag VET faktiskt av erfarenhet vad det gör med maskineriet.
 
 
Jag tänker inte gå emot min kropp och såpass att jag blir sjuk igen. Ingen kan tvinga mig till det!
 
 
Inte ens försäkringskassans inkompetenta personal kan tvinga mig till det när de drar in pengarna. Jag ordnar detta på egen hand istället. Jag tänker bli frisk, inte fortsätta vara sjuk eller bli ännu sjukare. Punkt
 
Peace