Så splittrad

Kommentera
Ni är de flesta insatt i min krasch... jag har nog berättat det mesta... det går långsamt... visst blir jag bättre men inte snabbt nog. Nu är det inte bara jag själv som tycker det utan även Fk.
 
Varför?
 
Kanske för att de inte vill betala ersättning till mig. Kanske för att de bryr sig om en sjukling och ser när de åtgärder som vidtagits inte fungerar. Så kan det vara faktiskt.
 
Det var rätt hårt att sitta där på fk, ag, läkar-mötet och höra av fk-tjejen att hon inte tröt jag kommer klara det jobb jag har. Jag arbetar hjälpligt 50% nu men har gjort det i ett år... det känns som om jag stampar på samma ställe. Med näsan över vattenytan hela tiden... det kanske inte blir bättre än såhär.... på ett tag iallfall... tålamod är väl det jag behöver. Och alla andra... sitta ner i båten helt enkelt. Inte göra för stora förändringar.
 
Men
 
Det kan även vara så att det jag gör idag inte funkar. Eller om vi ser det såhär. Det kanske finns andra vägar som får mig att må bättre snabbare. Om jag bara spånar på vad det kan vara...
 
  • stressrehab (kanske hade det varit bättre att skickat mig på det redan då när jag började arbeta igen... istället för arbete... några veckors stressrehab eller nåt annat rekreerande)
  • Mer o längre hel sjukskrivning. Ha fått mer tid att återhämta mig innan jakten på återgång började...? Gärna med välgörande behandlingar som yoga, meditiation, mindfulness, terapi, akupunktur, massage... såns som får ner en på jorden.
 
Hittills är det jag själv som jagat allt det braiga. Jag själv har sökt upp och bekostat så långt jag trott det hjälpt. Jag har lagt en massa pengar på yoga, meditationskurser, behandlingar, koständringar, träningsredskap... 
 
Tänk att få släppa strävan efter hälsa. Tänk att få lämna det i händerna på någon annan. Tänk att få slippa bli ifrågasatt eller iallafall känslan av att behöva förklara mig för läkare, försäkringskassa, läkare med utredningsteam anlitade av försäkringskassa (för att utreda om jag verkligen är sjuk eller inte liksom. Vad fick jag göra, skruva ihop en bokhylla, sätta böcker i bokstavsordning, gå i trappa och berätta om mitt liv... alltså ärligt)
 
Nu vill jag bara släppa detta. Låt mig få bli frisk. Laga mig
 
Peace