Stresscoach

Kommentera
Det här är ju för dåligt alltså. I mitten på mars skrev jag förra inlägget. Men, till försvar har jag mina utbildningar. Jag har inte berättat så mycket om dem än men det kanske jag ska nu då när jag har iallafall den ena klar.
 
Jag avslutade Stresscoachutbildningen i slutet på april och är nu alltså klar Stresscoach. Den utbildningen gick jag för Anna Hallén och Maria Helander (www.stresscoachen.nu)
 
Vi träffades första tillfället i slutet av november för 6 dagars drillande under Anna och Marias superupplägg. Skolbänk mellan 9-16 varje dag. Vi bodde hos Anna vid skånska västkusten. En helt underbar skånelänga med gott om utrymme för oss. Där finns många bäddar och har självhushåll. Yogasal och helt himmelsk natur utanför dörren. Vi var 10 st törstande elever som mest satt tysta och lapade information som en hund lapar vatten. Anna Hallén sinar ju aldrig på kunskap om hur vi människor fungerar rent fysiskt. Man får veta sååååå mycket. Tänkt om man hade haft en sån lärare i skolan. För den här kunskapen borde vara OBLIGATORISK! Maria var också helt underbar med sin kunskapsväska inom ACT och känslor, tankar och hur vi lägger upp kurser osv.
 
Efter sex dagar tillsammans satte vi oss på varsitt färdsätt hemåt i novembermörkret. Det tog några dagar att få allt att sjunka in. Sen följde några distansföreläsningar. Dessa var live där vi kunde vara delaktiga och ställa våra frågor. Sen kunde vi lyssna på föreläsningarna om igen hur många gånger vi ville.
 
Sista träffen var sen i slutet på april. Några dagar studier, genomgång av våra klientfall vi hade under "hemmatiden". Tentamen där vi fick visa vår kunskap och såklart samvaron med gänget. Jag kan ju nämna att vi kommer att träffas igen. 
 
Jag har fått lära mig så mycket. Både om mig själv men också om kroppen, om samtalsmetoder och jag har fått nya vänner. Jag är så tacksam! 
 
Jag klarade tentan. Alla vi tio som gick denna omgång är färdiga stresscoacher. Redo att hjälpa personer som på nåt sätt fastnat i stressens klor. Så behöver du stöttning i en stressituation? Tveka inte att kontakta någon av oss. Titta in på stresscoachen.nu, där finns kontaktuppgifter till en stresscoach nära dig.
 
Och är du nyfiken på att själv utbilda dig till stresscoach? Jag rekommenderar varmt denna utbildning. Det är en bra mix mellan mjukt och hårt. Mellan de olika teorierna. Ena dagen energisk biokemi, andra dagen mjuk personlig insikt.
 
 
 
 
 
 
foto: Linda Molarin april-18